کره جایی برای خودروهای آمریکایی ندارد!




۲ام آذر ۱۳۹۶ سرگرمی

به
گزارش مجله پوپک، در دوره زمانی خاص و
ویژه، کره تعرفه و مالیات ۸ و پس از آن ۴ دمجله پوپکی را روی خودروهای آمریکایی اجرایی
می‌کرد، به همین دلیل قیمت پائین خودروهای کره‌ای جذابیتی را برای اتومبیل‌های
آمریکایی در بازار این کشور باقی نمی‌گذاشت. البته تمامی این تعرفه‌ها
در سال گذشته کاملا حذف شدند
.

کره جایی برای خودروهای آمریکایی ندارد!

ترکیب سهم بازار دو برند
هیوندایی و کیا در خیابان‌ها و جاده‌های آمریکا در این دهه حدود ۸ تا ۹ دمجله پوپک
برآورد می‌شود. این در حالی است که براساس آمار انجمن وارد و توزیع‌کنندگان کره‌،
تنها یک دمجله پوپک از خودروهای خریداری شده سال گذشته در این کشور آمریکایی بودند
.



به همین دلیل واردکنندگان
آمریکایی زمان دشواری را برای شکستن بازار کره‌ای سپری کردند. از دیگر سو تعرفه‌های
کم یا موانع غیرتعرفه‌ای نمی‌تواند شرایط و مشکلات صنایع دیترویت در چهارمین بازار
آسیا را حل کرده یا به آسان‌تر شدن روند آن کمک کند. این موضوع به این معناست که
تجارت بین دو کشور هنوز با مشکلاتی مواجه است
.



این یک معامله است



دونالد ترامپ در هفته گذشته در
مجمع همکاری‌های اقتصادی آسیا پسفیک اعلام کرد دیگر اجازه نخواهد داد که مزایا و
فرصت‌ها در تجارت برای آمریکایی‌ها از بین برود
.



او در دانانگ ویتنام که رئیس‌جمهور
کره نیز در آن شرکت داشت تشریح کرد که روابط تجاری کشورش با کره جنوبی کاملا
ناعادلانه است
.



تجارت کالای آمریکا حدود ۲۷٫۷
میلیارد دلار کمتر از کره است. این حجم میلیارد دلاری عدد کمی نیست اما در مقایسه
با عدم توازن تجاری بین آمریکا و چین که به کسری تجاری ۵۷۹ میلیارد دلار می‌رسد،
چندان هم به چشم نمی‌آید
.



در میان شاخص‌ها، آمار و اعداد
بزرگترین منبع درعدم توازن تجاری بین آمریکا و کره در بخش خودرو اختصاص می‌یابد.
آمریکا ۲۴ میلیارد دلار بیشتر از کره خودرو وارد می‌کند. این میزان حدود ۸۶ دمجله پوپک
از عدم توازن تجاری بین دو کشور را تشکیل می‌دهد. این عدم توازن تجاری پس از امضای
توافق تجاری آزاد کره در سال ۲۰۱۲ ،دو برابر شده است
.



توافق‌نامه تجاری آزاد کره،
تعرفه و قیمت یک خودروی آمریکایی را کاهش داد. اما این توافق باعث سودی بادآورده
برای دیترویت نشد. واردات از آمریکا پس از اجرای این توافق‌نامه سه برابر شد.
بنابراین پیش‌بینی میشد که کره‌ای‌ها خودروهای خارجی بیشتری را خریداری کنند. با
این وجود نسبت خرید خودروهای‌ آمریکایی در میان خودروهای خارجی به کندی پیش‌می‌رفت.
قبل از امضای توافق تجاری آزاد کره در سال ۲۰۱۱، تنها ۷٫۹ دمجله پوپک از خودروهای خارجی
در این کشور آمریکایی بودند. براساس گزارش موسسه “کایدا
KAIDA” در سال ۲۰۱۶ این عدد به ۸٫۲ دمجله پوپک
رسید. این میزان در برابر مجموع خودروهای موجود در کره عدد ناچیزتری هم به نظر می‌رسد
.



کره جایی برای خودروهای آمریکایی ندارد!

بنابراین مشخص است که قیمت پائین
به تنهایی نمی‌تواند مشتریان کره‌ای را به سمت خرید جیپ یا فورد آمریکایی سوق دهد
.



لوکس‌ساز‌ها کجا هستند؟



مشتریان کره برخلاف توافق سطح
پائین با آمریکا خوردوهای ملی خود را می‌خرند
.



براساس گزارش موسسه “ناور
اتوز”، خودروهای جدید و شهری “کیا مورنینگ” تنها در آسیا دیده می‌شوند
و قیمت پایه آنها حدود ۸,۴۷۵ دلار است. اکسنت‌های سابکامپکت ۲۰۱۷ هیوندایی با قیمت
ارزان ۱۰۲۴۲ دلار فروخته می‌شوند و این درحالیست که ارزانترین فورد در این کشور با
قیمت پایه ۲۸ هزار دلار ارائه می‌گردد. حتی اگر این خودروها در آمریکا با قیمت ۱۸
هزار دلار به فروش برسند تقریبا دو برابر قیمت یک خودروی کره‌ای هزینه خواهند داشت
.



شاید ارزانی، بهترین دلیل برای
وطن‌پرستانی است که تمایل دارند خودروهای کره‌ای برانند. در سال گذشته حداقل ۸۵
دمجله پوپک از خودروهای موجود در خیابان‌ها و جاده‌های در بازار کره داخلی بودند
.



راجیب بیسواس مدیر اقتصادی موسسه IHS
Markitt
در این
خصوص تشریح کرد: کره‌ای‌ها خودروهای خود را ترجیح می‌دهند و تغییر این اولویت‌بندی
برای آنها کار آسانی نیست
.



براساس نظرسنجیشرکت بزرگ و معتبر
“سامسونگ کارد” در کره نشان می‌دهد که بدون در نظر گرفتن فاکتورهایی
مانند قیمت خودروها، شاخص‌های اقتصادی، توافق‌های تجاری و خدمات پس از فروش کره‌ای‌ها
هنگام هزینه و خرج برای خرید یک خودروه ملی خوشحالند
.



معمولا کره‌ای‌هایی که دهه چهارم
زندگی خود را می‌گذرانند، به طور متوسط حدود ۳۳هزار ۷۵۰ دلار برای خرید یک خودروی
جدید کره‌ای هزینه می‌کنند. افراد جوانتر نیز که بیش از ۲۰ سال سن دارند به طور
متوسط حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ دلار را برای خرید خودرو خرج خواهند کرد. این میزان برای
هر دو گروه حدود دو سوم درآمد و پس‌اندازشان محسوب می‌شود
.



با این وجود در میان بازار
خودروهای وارد شده به کره، بازار خودروهای لوکس رونق بیشتری دارد. به همین دلیل
علاقه لوکس‌سازان جهان هر روزه به بازار کره افزایش می‌یابد. آنها می‌توانند با
لوکس‌سازی موفقیتی هیجان‌آور را در بازار کره تجربه کنند و به همین دلیل باید قشر
مرفه و ثروتمند را هرف خود قرار دهند . براساس گزارش فاینشال تایمز ۹٫۳ دمجله پوپک
خودروهای وارداتی در سال ۲۰۱۶ در کره بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشتند
.







مطالب پیشنهادی